Klin Anna Matysiak Drobny ustrój wiersza. Co robią owady w poezji Ze skomplikowania osiągnięć innych gatunków możemy nie zdawać sobie sprawy, bo nie mamy do tego narzędzi. I tak – istniejemy obok, zahaczając się tylko pewnymi zakresami. Czy jesteśmy jedynym gatunkiem, który rozwinął refleksję na ten temat, nie wiadomo.
Szkice Ewelina Adamik Bezdzietność intencjonalna. O praktykach unikania macierzyństwa na przykładzie dramaturgii międzywojennej Kobiety powinny mieć prawo do intencjonalnej bezdzietności i bezpiecznej aborcji.
Recenzje Oskar Meller Traktat o zwykłej robocie W wierszach Reznikoff rozładowuje napięcie pomiędzy ciążeniem ku prozaizacji obiektywistycznie kadrowanych obrazków a programową dla tej poetyki lakonicznością, która manifestuje się nie tyle w umiarze, ile w niezwykłej precyzji frazy. – pisze Oskar Meller.
Esej Barbara Sadurska Ludzie po tamtej stronie lasu Barbara Sadurska o czytaniu książek dzieciom i rozczarowaniu jako początku przygody.
Esej Magda Majewska Fantastyczni Magda Majewska o tym, co czytają ludzie w tym trudnym do zdefiniowania okresie, kiedy trudno powiedzieć, czy jeszcze są dziećmi, czy już nastolatkami.
Recenzje Ewa Dąbrowska Otulenie ze Wschodu Recenzja książki „Kuchnia książek” – debiutu południowokoreańskiej autorki Kim Jee Hye.
Recenzje Emilia Konwerska RZECZYWISTOŚĆ w brzuchu Annie Ernaux opisuje i przeżywa życie jako podróż między pokojami. W każdym z nich znajdują się wydarzenia najważniejsze: zamknięte drzwi na koloniach w 1958, kobieta, która w 1963 odprowadziła ją na pociąg z powodów mylnie wziętych przez autorkę za troskę, jedna noc, zmieniająca wszystko albo nie zmienia nic.
Recenzje Karina Zimniak Zanim spadnie ostatnie jabłko Specjalnością głównej bohaterki Renety, najnowszej powieści Barbary Klickiej, są początki. Na niezbyt wyraźny, a może wręcz umyślnie rozmazany obraz jej postaci składają się niekończące się pierwsze dni i tygodnie w nowych, coraz dziwniejszych miejscach pracy, do których Mira mimo wszystko próbuje się dostosować.
Recenzje Maciej Robert Mrożek. Paroksyzm emocjonalny Sławomir Mrożek to nie jest najlepszy materiał na bohatera biografii. Zwłaszcza pisanej dziś, kiedy – mogłoby się wydawać – autor Tanga został gruntownie opisany przez innych oraz przez siebie samego. Tymczasem – jakby wbrew okolicznościom – Anna Nasiłowska publikuje właśnie sążnistą (ponad siedemset stron!) biografię pisarza.