Recenzje Waldek Mazur Mistrz krótkiej formy zza wielkiej wody W „Dniu wyzwolenia” Saundersa „pstryczka w nos dostaje cała Ameryka, ale chyba mocniejszego ta małomiasteczkowa niż wielkomiejska”.
Recenzje Ewa Dąbrowska Postapo w dziwnym kostiumie Pierwsza powieść Agustiny Bazterriki, Wyborny trup, mogła zniesmaczać ze względu na pojawiające się w niej wątki kanibalizmu. Niegodne może nie zniesmaczają, ale też nie sposób oceniać ich w kategoriach „podobania się”. To opowieść o próbie zachowania siebie w świecie, który wydaje się zaprzeczać jakimkolwiek wartościom. Dziwna, niepokojąca i intrygująca zarazem.
Recenzje Janusz Rudnicki Miejsce, w którym miał być tytuł Sam przecież człowiek zamarznięty nie utrzyma się, nie ustoi, polski chłop łebski, wie, co robi. Snop siana sam nie ustoi, ustoi w stogu, dlatego tak je układali.
Recenzje Jakub Skurtys Spotkamy się w ciągu klikania Jakub Skurtys o „0°dll”, poematowym debiucie Patricka Leftwicha: „Niewiele debiutanckich książek poetyckich wzbudziło w ostatnich latach takie emocje w środowisku krytycznym”.
Recenzje Wiktoria Rzeszut Czy powrót do natury to jedyna droga do zrozumienia relacji międzyludzkich? „Rumowiska” Wita Szostaka to powieść statyczna, w której poznajemy bohaterów w danym momencie i razem z nimi cofamy się w poszukiwaniu źródeł, po kolei odsłaniając nowe warstwy - pisze Wiktoria Rzeszut.
Klin Anna Matysiak Drobny ustrój wiersza. Co robią owady w poezji Ze skomplikowania osiągnięć innych gatunków możemy nie zdawać sobie sprawy, bo nie mamy do tego narzędzi. I tak – istniejemy obok, zahaczając się tylko pewnymi zakresami. Czy jesteśmy jedynym gatunkiem, który rozwinął refleksję na ten temat, nie wiadomo.
Szkice Ewelina Adamik Bezdzietność intencjonalna. O praktykach unikania macierzyństwa na przykładzie dramaturgii międzywojennej Kobiety powinny mieć prawo do intencjonalnej bezdzietności i bezpiecznej aborcji.
Recenzje Oskar Meller Traktat o zwykłej robocie W wierszach Reznikoff rozładowuje napięcie pomiędzy ciążeniem ku prozaizacji obiektywistycznie kadrowanych obrazków a programową dla tej poetyki lakonicznością, która manifestuje się nie tyle w umiarze, ile w niezwykłej precyzji frazy. – pisze Oskar Meller.
Esej Barbara Sadurska Ludzie po tamtej stronie lasu Barbara Sadurska o czytaniu książek dzieciom i rozczarowaniu jako początku przygody.